“Ψηφιακά Εκθέματα Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού”

Στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού, του Υπουργείου Πολιτισμού θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 14. Νοεμβρίου 2025 ημερίδα παρουσίασης της πράξης “Ψηφιακά Εκθέματα Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού” https://www.mnep.gr/gr/to-mouseio/to-neo-mouseio/psifiaka-ekthemata/ που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός 2021-2027.

Η πράξη συγχρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το ΕΣΠΑ 2021-2027 με συνολικό προϋπολογισμό 2.182.400,00 € και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της νέας μόνιμης έκθεσης του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού (ΜΝΕΠ).

Το περιεχόμενο της πράξης συνίσταται στην ανάπτυξη και εγκατάσταση στον χώρο του Μουσείου σαράντα επτά (47) ψηφιακών εφαρμογών-εκθεμάτων.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για δώδεκα (12) διαδραστικά εκθέματα, δεκαεπτά (17) εκθέματα βίντεο με ήχο, επτά (7) εκθέματα βίντεο χωρίς ήχο, δέκα (10) ακουστικά εκθέματα, ενταγμένα στον φυσικό εκθεσιακό χώρο, καθώς και μία (1) διαδραστική εφαρμογή διαθέσιμη διαδικτυακά (online).

Τα ψηφιακά αυτά εκθέματα έχουν σχεδιαστεί με βάση τις αρχές και τα εργαλεία της βιωματικής μάθησης, της αφήγησης ιστοριών και της ψυχαγωγικής εκπαίδευσης και με στόχο την ενεργητική συμμετοχή του επισκέπτη, την ενθάρρυνση διαφορετικών ερμηνειών και αναγνώσεων και την αποκόμιση μιας πολυδιάστατης μουσειακής εμπειρίας.

Ισόρροπα κατανεμημένα σε όλες τις εκθεσιακές ενότητες, αποτελούν οργανικό κομμάτι του ειρμού κάθε ενότητας, αφού συνδέονται άμεσα με τα φυσικά αντικείμενα έτσι ώστε να συμπληρώνουν, να φωτίζουν, να ενισχύουν και εν τέλει να ολοκληρώνουν τόσο τα επιμέρους όσο και το συνολικό μουσειακό αφήγημα.

Παρέχουν ένα πλήθος στοιχείων και τεκμηρίων σε ποικίλες μορφές, δίνοντας στον χρήστη τη δυνατότητα επιλογής του επιπέδου εμβάθυνσης που επιθυμεί, εξατομίκευσης της πλοήγησής του, ακόμη και δημιουργίας περιεχομένου από τον ίδιο. Είτε με δοκιμασμένες και παγιωμένες τεχνολογίες (οθόνες αφής, βίντεο κ.ά.) είτε με τεχνολογίες αιχμής (augmented reality, video-mapping κ.ά.) επιδιώκεται η διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος διάχυτου υπολογισμού (ubiquitous computing, pervasive, ambient intelligence), όπου ο Η/Υ «εξαφανίζεται» (disappearing computer) και τα ψηφιακά εκθέματα συνυπάρχουν αρμονικά και συνδέονται «φυσικά» με τα αντικείμενα των συλλογών του Μουσείου.

Οι εν λόγω ψηφιακές εφαρμογές παραδόθηκαν ως ολοκληρωμένες λειτουργικές κατασκευές, με το λογισμικό (software) και τον ηλεκτρονικό και οπτικοακουστικό εξοπλισμό (PC και AV hardware) που απαιτείται για τη λειτουργία τους, καθώς και τις κατασκευές (μεταλλικές, ξύλινες κ.ά.), όπου απαιτείται, για τη φιλοξενία τους στον εκθεσιακό χώρο.

Κοινοποιήστε την ανάρτηση: